091206

Mina ögon kan tindra, mina läppar kan le, men sorgen i mitt hjärta kan ingen se.

Tårarna rinner sakta ner för min kind, jag torkar bort dom, men förjäves, det kommer fler, vart kommer dom ifrån? Vill glömma allt som har varit, vill tänka bort för en sekund på hur mycker du har gjort mig illa, men allt jag kan se i min näthinna är tiden tillsammans med dig, när det va du och jag och inget kunde skilja oss åt, när du sa att det bara var jag i dina ögon, att du älskade mig och ingen annan, när du sa att det skulle vara du och jag för alltid, vart har dom orden tagit vägen, har du glömt av dom? du valde en annan väg, vägen bort från mig, fel väg, en dag hoppas jag att du förstår att allt jag kämpade för var det vi strävade efter, ett lyckligt liv tillsammans, bars du och jag och ingen annan. En dag kommer du att förstå varför jag sa dom sakerna till dig och varför jag sa dom. Jag bryr mig om dig, jag älskar dig, jag vill inte se dig bli sårad, men när du har valt den väg du har kommer du att bli sårad, det vet jag av erfarenhet annars hade jag inte sagt allt jag sa till dig. Jag vill att du ska se, vill att du ska förstå, att det jag gjorde var för din skull och ingen annans, men nu är det jag som har blivit drabbad, det är jag som inte kan sova om nätterna för att jag bara gråter, inte du, det är Jag som inte kan äta för att jag har tappat all aptit överhuvudtaget, inte du, en dag hoppas jag du förstår vad det är du har ställt till med, hur mycket du har krossat mitt hjärta när jag bara ville hjälpa. Förlåt för allt jag sagt. Men när du inte lyssnar, när du inte förstår tar du det på fel sätt.. Det du har sett är att jag kanske e elak osv. Men allt jag ville va att vi skulle kunna lösa detta men du gjorde ingenting åt det. Jag har gjort allt som står i min makt för att kunna göra det bättre. Men du kollade inte ens. Det var du som vek av från den väg vi gick tillsammans. Jag fortsatte på samma väg men du tog en annan. Vägen som leder ditt hjärta till sorg. Den väg som gör att du sviker. Jag älskar dig av hela mitt hjärta, Jag har visat det för dig. Mer kan jag tyvärr inte göra. Oavsett hur mycket jag vill ändra på saker och ting så går det inte för du har blivit en helt annan person. Inte alls samma längre.. Du har mitt hjärta i dina händer och det kommer du alltid att ha men just nu kramar du det så hårt så att jag håller på att försvinna helt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0